پاسخ به سوال کنکوری ها درباره تست زدن

سوال: سلام من امسال شروع کردم بعد مدت ها به خوندن واسه کنکور سراسری به نظرتون تست زدن الزامی است؟
چون به نظر من و دوستانم اگر چندین بار هر کتاب را بخوانیم بهتر یاد می گیریم.
البته من چندین بار سعی کردم تست بزنم اما وقتی میروم و می بینم بلد نیستم ناراحت می شوم و می بینم باز باید جزوه را بخوانم.

پاسخ مشاوره تحصیلی:

سلام انشاءالله دوست عزیزمون موفق باشه

مختصر میگم خدمتتون
١-تست زدن به صورت آموزشی مکمل و جز مراحل فرآیند یادگیری دانش آموزان به حساب میاد هیچوقت از تست زدن به دلیل ترس و اینکه ممکنه بلد نباشید و نا امید بشوید ترس از تست زدن مانع پیشرفت شما میشود .

٢- برای حل تست های آموزشی به زمان توجه خاصی نکنید و فقط سعی کنید که تمام تلاش خود را رو بکار بگیرید تا سوال را حل کنید. در صورتی که نتوانستید سوال را حل کنید به جزوه مراجعه کنید و سعی کنید همراه با نکات جزوه سوال را حل کنید اگر باز هم نتوانستید و یا نکته سوال در جزوه نبود به پاسخنامه مراجعه کنید و جواب را خوب بررسی کنید، در صورتی که نکته خاصی در جواب بود نکته را در خلاصه نویسی خود وارد کنید به همین ترتیب تست زدن آموزشی اصلا ترسناک نیست و موجب یادگیری بیشتر شما میشود .

٣- برای تست زنی دروس تمرینی که نیاز به تمرین و تست زیادی دارند ، باید بیشتر زمان خود را به تست زدن و تمرین اختصاص دهید و برای درس های مطالعاتی که نیاز به حفظ کردن و استدلال دارند بیشتر زمان خود را به مطالعه بپردازید . برای مثال درس هایی که نیاز به حل کردن دارند و تمرینی هستند اگر در روز 3 ساعت براشون وقت میزارید 1 ساعت رو به مطالعه بپردازید و ما بقی رو که 2 ساعت هست به تست زدن بپردازید ،

و دروس مطالعاتی اگر در روز به آن ها  2 ساعت تایم خواندن اختصاص میدهید 1/30 ساعت رو به مطالعه اون درس و 30 دقیقه هم به تست زدن اختصاص دهید.

بنابراین حتما تست زدن به شیوه آموزشی را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید و از آن فرار نکنید . برای هر نوع درس اعم از حفظی و تمرینی زمان مناسب تست زنی را  قرار دهید تا بتوانید با افزایش میزان تست زدن خود در هفته به تسلط و یادگیری لازم در هر مبحث دست پیدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *